Так хто ж повинен повіряти лічильники?

Ознайомившись зі статтями, надрукованими у газеті «Провінція»: «Кто дал право на самоуправство» (від 24.06.2009 р.), «В каламутной воде горводоканала завелась сила беззакония» (від 15.07.2009 р.) КП «Компанія «Вода Донбасу» вважає за необхідне відмітити наступне.

В надрукованому 24.06.2009 р. матеріалі «Кто дал право на самоуправство» редакція безпідставно повідомила читачам: «Отже, керівництво міськводоканалу зробило сенсаційную на наш погляд заяву» — маючи на увазі необхідність включення у тариф на обслуговування будівель і споруд вартості повірки квартирних приладів обліку води.

При цьому редакція пообіцяла у наступному номері організувати коментар юриста.

І ось коментар, напевно юриста, «Ярослава»! Автор під підписом не вказав ні свого прізвища, ні професійного рівня.

Що ми бачимо в цьому коментарі?

По-перше, посилання на нормативні акти, які втратили на сьогоднішній день чинність, так, наприклад, автор посилається на «Правила користування системами комунального водопостачання і водовідведення в містах і селищах України», що були затверджені наказом № 65 Держжитлокомгоспу України від 01.07.94 р., але наказом № 190 Міністерства з питань житлово‑комунального господарства України від 27.06.2008 р. затверджені нові «Правила користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України», які відмінили раніше діючі.

По-друге, витяг з тексту нормативних актів окремих положень, що спотворюють букву і дух нормативних актів. Наприклад, недостовірно висловлений зміст ст. 19 Закону України «Про питну воду і питне водопостачання». В частині першій ст. 19 цього Закону записано: «Послуги питного водопостачання надаються споживачам підприємствам питного водопостачання на підставі договору з:

підприємствами, установами, організаціями, що безпосередньо користуються централізованим питним водопостачанням;

підприємствами, установами або організаціями, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких перебуває житловий фонд і до обов`язків яких належить надання споживачам послуг з питного водопостачання та водовідведення;

об`єднанням співвласників багатоквартирних будинків, житлово‑будівельними кооперативами та іншими об`єднаннями власників житла, яким передано право управління багатоквартирними будинками та забезпечення надання послуг з водопостачання та водовідведення на підставі укладених ними договорів;

власниками будинків, що перебувають у приватній власності».

Пунктом 1 ст. 29 Закону України «Про житлово‑комунальні послуги» встановлено: «Договір на надання житлово‑комунальних послуг у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та балансоутримувачем або уповноваженою ним особою».

Крім того, відповідно до вимог підпункту 1 пункту 16 «Порядку формування тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2006 р. № 959, до складу тарифу на послуги водопостачання включаються витрати по повірці лише для тих приладів обліку води, які є власністю підприємства-постачальника води.

Тобто:

1) ВУВКГ не має правових підстав укладати договори безпосередньо з власниками квартир в багатоквартирній будівлі;

2) ВУВКГ не має права включати до своїх витрат (і до складу тарифу) вартість повірки квартирних приладів обліку води.

Відповідно до вимог п. 24 «Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 р. № 529, в склад тарифів по обслуговуванню будинків і споруд включаються витрати по періодичній повірці квартирних приладів обліку питної (і гарячої) води.

Також, відповідно до вимог ст. 1 Закону України «Про житлово‑комунальні послуги» підприємства питного водопостачання є виробниками послуг.

Розмір плати за повірку квартирних приладів обліку визначається згідно з кошторисом, який затверджується органами місцевого самоврядування.

При цьому населення, яке не має приладів обліку води, не зобов`язано сплачувати витрати з проведення періодичної повірки квартирних приладів обліку.

Якщо автор статті відкриє «Перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» (Додаток до «Порядку формування тарифів з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»), то він побачить, що в перелік цих послуг входить «Періодична повірка, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку води та теплової енергії, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки».

Також, згідно п. п. 3.3, 3.7 «Положення про впровадження внутрішньобудинкових і внутрішньоквартирних засобів обліку споживання холодної і гарячої води і теплової енергії, їх технічне обслуговування, ремонт і повірку в наявному житловому фонді», затвердженого розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 18.02.2003 р. № 76 р. і зареєстрованого в Донецькому обласному управлінні юстиції 24 лютого 2003 р. № 22 / 1042, підприємство водопостачання може надавати послуги з установки, демонтажу, повірки і монтажу приладів обліку за рахунок грошових коштів споживача і при цьому вартість робіт визначається згідно фактичним витратам.

КП «Компанія «Вода Донбасу» сподівається, що з метою обгрунтованого інформування своїх читачів редакція газети «Провінція» надрукує на сторінках газети наші коментарі і пункти 1, 2 «Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», «Типовий перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій».

Після ознайомлення працівників редакції і читачів газети з нормативно-правовими актами, сенсаційним буде не те, що послуги з повірки квартирних приладів обліку питної і гарячої води є складовою частиною тарифу на послуги з утримання будинків і споруд, а порядок прийняття цих тарифів: окремо по кожному будинку, з проведенням громадських слухань, письмово оформленого рішення власників квартир про забезпечення рівня і вартості надання послуг, укладання договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, перелік яких визначено за результатами громадських слухань згідно з типовим переліком.

З повагою,
в. о. директора Часовоярського РВУ
О. В. Дерюжко.


Опубликовано на правах рекламы.