Вимушеним переселенцям на замітку

Що робити, якщо ви втратили правовстановлюючиі документи на нерухомість, яка залишилась в зоні АТО

Останнім часом мешканці території проведення АТО стикаються з проблемою псування, втрати чи викрадення правовстановлюючих документів на нерухомість. Що робити, аби відновити втрачений документ? Розберемося на прикладі втрати договору купівлі-продажу квартири.

Вказаний договір був посвідчений приватним нотаріусом м. Донецька у 2014 році. Перш за все, радимо звернутися саме до нотаріуса, який вчиняв відповідну нотаріальну послугу. Він, за заявою особи, щодо якої вчинялись нотаріальні дії, або за дорученням такої особи, видасть дублікат втраченого документу. У випадку передачі в державний нотаріальний архів примірника документу, видача дубліката здійснюється архівом (Наказ МЮУ «Про затвердження Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України» від 22.02.2012  № 296/5).

Однак, у нашому випадку (територія проведення АТО – м. Донецьк), нотаріус та державний нотаріальний архів не працюють і можливість отримати дублікат документу відсутня. Проте, вихід із даної ситуації існує.

Якщо найближчим часом будь-яке відчуження нерухомості не планується, то у Державній реєстраційній службі Ви особисто чи через представника за довіреністю маєте змогу отримати Витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно. У ньому вказується вичерпна інформація про власника нерухомості, документ, на підставі, якого виникло речове право та його реквізити (ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 р. № 1952-IV). Крім того, з метою забезпечення захисту прав та законних інтересів фізичних та юридичних осіб у зв’язку із соціально-політичною ситуацією, що склалась у Луганській та Донецькій областях, Державною реєстраційною службою України було розроблено проект наказу Міністерства юстиції України «Про тимчасові заходи щодо надання послуг з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, розташоване в межах територій Луганської та Донецької областей», який 15 серпня 2014 року підписано Міністром юстиції України за № 1354/5.Вказаним наказом передбачено, що заяви про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, розташоване в межах територій Луганської та Донецької областей, можуть подаватися як до будь-якого органу державної реєстрації прав на території області, в межах якої розташоване нерухоме майно, так і до органів державної реєстрації прав Харківської, Полтавської, Дніпропетровської, Запорізької, Житомирської, Сумської та Чернігівської областей.

У разі необхідності здійснення операцій з нерухомістю, радимо звертатися до суду із позовом про визнання права власності або із заявою про встановлення факту володіння будівлею на праві власності. У такому випадку, рішення суду буде правовстановлюючим документом.

Потім, після отримання рішення суду (дубліката правовстановлюючого документу) необхідно провести інвентаризацію об'єкта нерухомості та звернутися до реєстраційної служби для державної реєстрації прав на нерухоме майно.

Консультацію надав: начальник департаменту
адвокатського об’єднання «Національна адвокатська компанія» адвокат
Д.Нагорнюк.

Довідка: АО «Національна адвокатська компанія» діє згідно із наказом Міністерства юстиції України (свідоцтво про реєстрацію № 283 від 16.02.2000р.).
Детальна інформація на сайті: www.aonak.com.ua