Коли МАН більше ніж МАН

11 січня у Ліцеї відбувся І (міський) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України. Вже приблизно 20 років у Костянтинівці діти готують наукові праці, які рецензуються та відбувається їх публічний захист, щоб далі виступити на області і, якщо вдасться, у Києві на республіканському фінальному етапі. І, як завжди, один з головних багаторічних організаторів МАНу — начальник управління освіти О.Барабаш.

З нею поруч у журі, поряд з доцентами з академій та інститутів, ще один кандидат наук, наша землячка, відомий журналіст Наталя Поколенко:

“Я гадаю, що те, що тут показали учні навіть 9 та 10-го класів, потім їм однозначне допоможе під час написання курсових та дипломних інститутських робіт. Та й рівень робіт — точно курсові, як найменше, першокурсників університету. Тут була й відпрацьована література і реальні наукові роботи. Дійсно, є допомога педагогів-наставників, але й діти роблять свій внесок. Та головне — отримують важливий досвід підготовки, переживання, хвилювання, вміння презентувати роботу, виступити на публіці. В сучасному світі комунікацій це надважливо”.

“Наші учні тут отримують дуже цікавий досвід представлення, - додає відомий мовник, викладач ОШ№2 Надія Зубатюк. - Бо зараз людина, яка не може презентувати свої результати не є успішною у суспільстві. І важливе — що тут є дуже молоді діти, навіть з восьмого класу. Чим раніше вони починають, тим краще”.

Подивіться які тільки теми деяких переможців: «Динаміка особистих імен» ( на прикладі учнів ліцею) Т.Бесчарова в мовознавстві, «Нанотехнології в природі» В.Грицина, «Бездротова передача електроенергії» Д.Полякова у «Фізика і астрономія», «Дослідження кислотності грунту та вплив кислотності на рослини» В.Бутенко у «Екологія та аграрні науки», “Автомобiль: екологiя + економiя” Е.Степанова у вiддiленнi математика.

Багато робіт на патріотичну тематику — по сучасній вишивці на Донеччині, розвитку національної свідомості, аналізу мовної ситуації, дослідження творчості Ліни Костенко, Дарі Корній, уродженці Костянтинівки Фені Пустової.

Але найбільшого успіху добилася учениця 10-А класу Ліцею Сандра Антипенко, яка стала відразу переможцем у двох відділеннях « Екологія» та «Історія».

Досвідчений викладач ОШ №15 з хімії та екології Тетяна Грабитченко радіє від сучасності робіт: “Діти опікуються не тільки локальними й глобальними проблемами, впливом воєнних дій на довкілля. Це була вкрай емоційна та хвилююча робота, глибокій біль у розповіді, дорослий погляд на проблему. Також вразив хлопчик що доповідав на медицинську тему через хворобу своїх рідних. Кожен учасник відчуває, що від нього в цьому світи багато що залежить. Для мене МАН дещо більше, ніж дослід наукового дослідження. Олімпіади потребують високого рівня розумових здібностей, а МАН — можливості успіху для більш широкого кола дітей. Цікаве, що зараз часто самі учні приходять до вчителя зі своєю пропозицією”.

До речі — вчителі навіть й не помітили, що абсолютно всі роботи були українською. Це вже норма. Всі відмітили ускладнення, більшу різноманітність робіт та те, що як сам МАН активізує шкільне життя.

“Цій етап МАНу показав, що наша країна точно буде в таких міцних руках, - говорили педагоги переможцям. - Ви креативні, сучасні, розумні — наше чудове майбутнє!”.

В.Березін