Біла Церква – край самодостатніх людей

“Україна очима редактора” – таку назву має акція, започаткована три роки тому Журналістським фондом при національній Спілці журналістів України. Черговий етап акції проходив 8-10 вересня у Білій Церкві. Ініціатором події виступив редакторський колектив газети “Копейка”, головним організатором стала білоцерківська міська влада  в особі мера міста Василя Савчука та першого заступника Віктора Росохи. Приймав делегацію готель “Будинок приїжджих”.
Місто з легендарною славою Юр’єва відвідали редактори та журналісти провідних вітчизняних видань з усіх регіонів України. Метою поїздки було ознайомлення з історичними пам’ятками Білої Церкви, сучасною промисловою структурою регіону, політичним та культурним життям білоцерківців.
Враження від поїздки – самі яскраві. За три коротких дні ми познайомилися з безліччю цікавих самодостатніх людей і побачили, до яких чудових результатів можна прийти, якщо життя стає творчістю, робота – улюбленим захопленням, а місто, у якому живеш, – рідним містом.
Воістину, якщо економічний спад і стагнацію індустріальні міста України відчули на собі однаковою мірою, то переборюють їх вони по різному. Порівняння, як правило, не на користь Костянтинівці.

“Ми знаємо дороги – дороги знають нас»

“Біла Церква” – місто коліс, - жартували гості. – Ваші росавівські “бублики” скрізь відомі...” Тому першим пунктом знайомства журналістів з містом стала саме “Росава”.
Екскурсія по підприємству розпочалась з прес-конференції, проведеної головою правління, генеральним директором ЗАТ - Романом Науменко. 



29-літній топ-менеджер “Росави” Роман Науменко: “Ми хочемо “переформатировать” свідомість українських людей у відношенні вітчизняного виробника... Це говорить про те, що ми вкладаємо душу в те, чим займаємося”

...Білоцерківський шинний завод, який є сьогодні закритим акціонерним товариством, працює з 1972 року.  На сьогодні “Росава” є потужним виробником високоякісних автомобільних шин і вважається найбільшим підприємством хімічної промисловості СНД. Завод випускає понад 100 типорозмірів шин  для легкових, легких вантажних, вантажних автомобілів, мікроавтобусів, автобусів і тролейбусів, сільськогосподарської техніки, великогабаритні шини. Загальний об’єм виробництва у минулому році склав на “Росаві” 5412,9 тис. штук продукції. 60 відсотків випущеного білоцерківським заводом реалізується на ринку України, 40% експортується у понад 40 країн близького і далекого зарубіжжя (зокрема, до Австрії, Бельгії, Угорщини, Швейцарії...). Управлінська команда “Росави”, очолена у 2004 році Р.П.Науменком, впровадила на підприємстві сучасну систему управління. Лише за останні півтора року ЗАТом залучено  4 інвестиційних проекти і 3 бізнес-плани. Об’єм інвестицій в основний капітал склав 69,323 млн. грн. Під час ознайомлення з виробництвом шин, гості відвідали конструкторське бюро і цех, тому, інформацію про народження автопокришки мали, так би мовити, від шеф-кухаря... Увагу журналістів привернув новий протекторний агрегат «Триплекс» від німецької фірми «Берсторфф» (яка, до речі, працює для таких виробників, як Continental, Nokian). Новинка цього сезону – “випускник” агрегату швидкісна шина з малюнком протектора ВС-59 – у травні 2006 року пройшла тест-драйв за участю незалежних експертів, професійних автогонщиків. Звіт про апробацію було показано у програмі Ігоря Моляра «Парк автомобильного периода». “ВС-59 – це точка відліку у новому колі розвитку підприємства, - зазначив Роман Науменко, - зокрема це говорить про перехід «Росави» на виробництво шин медіум-класу. Нові шини можна ставити на широкий спектр марок автомобілів: Audi, BMW, Chrysler, Citroen, Daewoo, Fiat, Ford, Honda, Hyndai, Mazda, Mersedes, Mitsubishi, Nissan тощо. “Мы знаем дороги – дороги знают нас» - це наш девіз, іншого додавати не варто...».
Під час спілкування з генеральним директором журналісти ставили питання стосовно екологічних програм “Росави”, соціального забезпечення працівників, організації безпеки праці на заводі і стосунків з конкурентами... Перебуваючи у цехах, гості були вражені високою культурою виробництва, чистотою та порядком. Увагу журналістів привернув і той факт, що на сьогодні завод практично не має вакансій. “Справжнього господаря видно одразу”, - зазначали вони.
По закінченню екскурсії на гостей чекав смачний обід в заводській їдальні. Варто додати, що комплексний обід з трьох страв тут коштує три з половиною гривні. І смачно,  і заощадливо...

У комерційної освіти – велике майбутнє

Наступною зупинкою акції стало відвідування університету “Україна” – білоцерківського філіалу цього закладу. Делегацію журналістів гостинно зустрів директор філії Петро Юхименко. Тепла бесіда з адміністрацією вузу пройшла за гостинним щедрим столом...



Петро Юхименко – людина, що на правах приватної ініціативи хоче побудувати в Білій Церкві повний цикл якісної системи освіти, від дітсадка до ВУЗа. Останню, саму складну ланку, він вже створив

“Білоцерківський інститут економіки та управління - територіально відокремлений структурний підрозділ вищого навчального закладу “Відкритий міжнародний університет розвитку людини “Україна”, - зазначив П.Юхименко. - За час свого існування він зарекомендував себе як один з найкращих. Сьогодні Інститут займає перше місце в рейтингу вищих навчальних закладів Білої Церкви. А почалося все з Інституту розвитку людини, який було створено у 1998 році за активної участі П.В.Шишковського (нині - першого проректора інституту), який очолив новий навчальний заклад і розгорнув освітню діяльність у Білій Церкві...” Крокуючи сходинками до визнання, навчальний заклад пройшов такі етапи становлення: 1999 рік - Білоцерківське міське територіальне представництво вищого навчального закладу “Відкритий міжнародний університет розвитку людини “Україна”, 2003 рік - Білоцерківська філія, 2005 рік - Білоцерківський інститут економіки та управління.
Найголовнішою цінністю навчального закладу є люди, їхні духовні та інтелектуальні запити. Нині в Інституті навчаються понад 1000 студентів. А загальна кількість співробітників інституту у 2006 році зросла до 149 осіб.
Освітня діяльність закладу здійснюється за такими спеціальностями: правознавство, фінанси, соціальна робота, документознавство та інформаційна діяльність. Навчання здійснюється за денною, заочною та дистанційною формами на контрактній основі. Протягом 1999-2006 років науковцями закладу (серед них 10 докторів наук, 51 кандидат наук) видано 15 підручників та посібників, 4 монографії, більше 100 науково-методичних статей. У 2006 році за ініціативи викладачів, студентів та представників громадськості й за підтримки провідних юристів міста на базі Інституту було створено “Юридичну клініку”, яка надає безкоштовні послуги жителям Білої Церкви. Один із визначальних орієнтирів освітньої діяльності Білоцерківського інституту економіки та управління - навчання молоді з особливими потребами, створення необхідних умов для реалізації потенційних можливостей людей з інвалідністю, як продуктивної сили суспільства за рахунок їхньої професійної та соціальної адаптації. На 2006 рік загальна кількість студентів з особливими потребами в інституті складає 48 осіб.
В рамках зустрічі П.Юхименко презентував журналістам підручник “Біла Церква: шлях крізь віки” (головою команди укладачів посібника є Петро Юхименко). Відзначаючи високий професійний рівень команди вузу, журналісти наголосили, що комерційна освіта в рамках сучасної економічної ситуації в державі не уступає за показниками ефективності підготовки кадрів навіть провідним державним вузам. Тому з упевненістю можна сказати, що у таких закладів як “Україна” – велике прогресивне майбутнє...

Уміти відпочивати

...Культурним акцентом першого дня на білоцерківській землі стало відвідування театру ім. П.Саксаганського. Актори театру презентували журналістам виставу “Той, хто відкриває двері” (режисер трагікомедії Н.Неждана), вразивши глядачів високою майстерністю та професіоналізмом.
По закінченню вистави делегація відвідала редакцію газети “Копейка”, а також завітала до медіа-групи Олександра Майданчика. “Так, відпочивати потрібно уміти, - відзначив хтось із журналістів. – Особливо, коли твоя діяльність суцільна творчість”.
Після сніданку, організованому у кафе “Веселка”, група журналістів прибула на прес-конференцію до міськвиконкому. Так офіційно розпочався другий день білоцерківського етапу акції “Україна очима редактора”. Прес-конференцію проводили міський голова Василь Савчук та перший заступник голови міста Віктор Росоха. Спілкуючись з представниками українських ЗМІ, Василь Савчук розповів про історію Білої Церкви, про соціально-економічний розвиток міста після останніх президентських та парламентських виборів, зупинився на проблематиці комунальних тарифів (актуальність якої спостерігається в усіх регіонах держави). Вручивши меру подарунки та сувеніри від Журналістського фонду, гості відвідали урочистий мітинг з нагоди святкувань Дня міста. З піднесеним настроєм група прибула до наступного підприємства Білої Церкви – “Бегленд”.

У світі мішків

Товариство з обмеженою відповідальністю спільне підприємство  „Бегленд” (у перекладі – світ мішків) було засновано в 2002 році. Свою діяльність підприємство розпочало з виробництва полімерної тари для цукрової промисловості, а саме - поліпропіленових мішків з поліетиленовою вкладкою. Споживачами продукції ТОВ СП „Бегленд” стали цукровиробники України, Білорусі та Росії. Згодом налагоджений процес виробництва дав можливість збільшити виробничі потужності, а до номенклатури продукції додалося виробництво термозбіжної плівки, фасовочних пакетів та пакетів для сміття, флексодрук на плівкових матеріалах. Демонструючи виробництво, власниця заводу – Ксенія Почерніна – акцентувалась на людському факторі, адже без успіху команди продуктивності не буде. “Колектив підприємства складається з майже 400 працівників, - розповідала вона. - Вимоги до кожного з них: професіоналізм, здатність до продуктивної праці...”



Ксенія Почерніна (по центру), топ-менеджер “Бегленда”: “Починали з 2 копійок, що мали як посередники, при постачанні поліпропіленових мішків цукрозаводчикам. Сьогодні шкодуємо, що не прикупили у свій час до кинутого будинку арматурного цеху ще один корпус колишнього заводу “Стройиндустрия”. Тепер там меблі будуть робити.”

Керівний склад підприємства складається з досвідчених відповідальних фахівців. Технологічний процес відбувається на обладнанні провідних фірм Китаю, Тайваню та Індії з використанням високоякісної вітчизняної та іноземної сировини. Вся продукція підприємства є власного виробництва і проходить жорсткий вихідний контроль, що забезпечує високу якість та надійність. На сьогоднішній день підприємство пропонує до Вашої уваги наступну продукцію: поліпропіленові мішки з поліетиленовою вкладинкою для пакування сипучих харчових продуктів; поліетиленові мішки для пакування харчових продуктів, плівку термозбіжну, пакети для фасування харчових продуктів, пакети під сміття тощо.
Керівництво компанії спостерігає за розвитком технологій в даній галузі, застосовує нове, більш вдосконалене обладнання та провідні технології на своєму виробництві. Модернізація виробництва, як один із засобів підвищення якості продукції, обсягів виробництва проводиться раз у два роки. На сьогоднішній день продукцію компанії ТОВ СП „Бегленд” знають і споживають майже 80% виробників харчової промисловості України. Керівництво компанії плідно працює з іноземними інвесторами і як результат - для розвитку підприємства із-за кордону надійшло інвестицій (в еквіваленті) понад 7000000,00 гривень.
Далi буде.
Г.Разпутько.